Cikkajánló

Írások ajánlása a Mérnök Újságból (2014. január - ):

-         a Gépészeti Tagozat érdekeltségi területeihez sorolható hírek, cikkek;
-         a Gépészeti Tagozat tagjainak írásai;
-         Botka Imre Díjas szerzők írásai;
-         hírek, tudósítások a Gépészeti Tagozat tevékenységéről;
-         a Gépészeti Tagozatot érintő más cikkek.
DátumCikkOldal
2019. június Búcsúzunk - Dr. M. Csizmadia Béla 56.
2019. május- 
2019. áprilisDr. M. Csizmadia Béla: Az e-mobilitásról másképpen   Versengő technológiák16-17.
 Dr. Zsebik Albin: Melyiket válasszam?   Alternatív hajtású járművek18-20.
 Hidrogént a tankba?22-24.
 Dr. Gács Iván: A zéró kibocsátás mítosza25-27.
2019. márciusDíjak, díjazottak5.
 A mechanika bűvöletében - Dr. M. Csizmadia Béla, az MMK aranygyűrűs mérnöke40-42.
 Növekszik a tanúsítás értéke50-51.
 Botka Imre-díj - felhívás jelölésre54.
2019. február- 
2019. januárMérnökkönyvtár51.
 Penninger Antal köszöntése54.
2018. novemberDr. Borbás Lajos : Felépülő rétegek  -  Additív gyártástechnológiák a gépészetben22-23.
 Gépészeti Tagozat - Botka Imre-díj61-62.
 E-mobilitás másképpen6-7.
2018. október- 
2018. augusztus-szeptemberAz E-mobilitás konferencia előtt50.
 Közlekedés és társadalom - Kapcsolódások kilenc tételben35-37.
2018. júliusHidrogén-üzemanyagcellás konferencia48.
2018. júniusMaradt a magyar világcsúcs (A hónap eseményei)6.
2018. május- 
2018. áprilisForgóváz-szerelőállvány tervezése42-43.
2018. áprilisDr. Anisits Ferenc-Dr. Tóth László: Mérnökség - több mint foglalkozás31-33.
2018. áprilisDr. Váró György: Kollaboratív robotok22-24.
2018. márciusIpar 4.0 a gyakorlatban - mintagyárak és Technológiai Központ31.
2017. decemberGépészeti Tagozat: Jubileumi ülés52.
2017. novemberE-mobilitás: kik diktálják a trendeket? Magasabb sebességfokozatban34-36.
2017.októberE-töltés   Csak elektromos tervek alapján javasolt a berendezések telepítése18-20.
2017.októberAutomotive Hungary   E-mobilitás konferencia és szakmai továbbképzés26.
2017.októberKamarai tudástár  Új szolgáltatás az e-Mérnök rendszerben28-29.
2017.októberBotka Imre-díj 44.
2017. augusztus-szeptemberDr. Anisits Ferenc : Az e-autó negatív oldala   A primer energiától az üzemeltetésig22-23.
2017. július--
2017. június--
2017. májusMit jelent a mérnökhivatás   Zielinski Szilárd-díjasok esszéi14-16.
2017. április--
2017. márciusTisztújítás  (hír) 50.
2017. január-februárHétköznapi űrtechnika31-33.
2016. december
Befektetés a jövőbe   Dr Anisits Ferenc az e-mobilitásról28-30.
 A kenyérszeleteléstől a vibrációs terményaprításig  Gépészet az élet- és
műszaki tudományok határmezsgyéjén
46-48.
2016. novemberA váltás biztos, de …    E-mobilitás másképpen, másodszor22-24.
 A biomechanikai labor43.
 Dr. Szendrő Péter az idei Botka-díjas  (hír)46.
 Koszorúzás  (hír) 46.
 2016. októberDiplomadíj  (hír)6.
 Önvezető megoldások 32-34.
 E-változás 35-37.
 E-mobilitás másképpen II. Konferencia  (hír) 51.
 2016. szeptember--
 2016. július-augusztus --
 2016. júniusÖnvezető autók és okos városok 16-18.
 2016. májusIpar 4.0 8-10.
 Országos Gépészeti Találkozó  (hír) 46.
 2016. március-április--
 2016. január-februárA madárröpde   Kötélszerkezetű térlefedés Veszprémben 20-21.
 A Jedlik Ányos Klaszter 22-24.
 2015. decemberMadácsy Tamás : Interjú a Prima Primissima díjra jelölt Stépán Gábor professzorral  -  Rendet tettünk a műhely sarkában36-37.
 E-mobilitás másképpen  (hír)
43.
 2015. november
Borbás Lajos PhD : Korszerű vizsgálati eljárások az ipari       gyakorlatban  -  Feszültségoptikai mérések
41-43.
 Dr. Borbás Lajos kapta az idei Botka Imre-díjat  (hír) 51.
 Koszorúzás Botka Imre lakóházánál  (hír)52.
 Diplomadíjak (hír)52.
 2015. október - -
 2015. szeptemberTájékoztatás a Gépészeti Tagozat által kiadható tanúsítások módosításáról54.
 Nyolcvan hallgatóval elindult a gépészmérnök képzés Szombathelyen (hír)5.
 Mérnöki tervezés és 3D nyomtatás - Soha nem látott geometriák48-49.
2015. július-augusztusErőművi főberendezések és francia turbinatechnológia - Szigetmegoldás30-31.
 Kapacitásbővítés és mérnöki közreműködés – Mire leszünk képesek?32-33.
 2015. júniusTúl a mintaprojekteken – Hogyan válthatjuk ki a gázt? 15-17.
 Biomassza és naperőmű18-19.
 Teremtsük meg a hőszivattyúipart!20-21.
 Kötött pályán (melléklet)23-32.
2015. május--
2015. április--
2015. márciusOláh György a közlekedés alternatíváiról és a mérnöki hivatásról - Metanol, a jövő üzemanyaga 18-19.
 Dr. Anisits Ferenc : Lesz-e valódi nemzeti e-mobil stratégia - A technológiaváltás időszerűsége20-22.
 Dr. Tóth László – Dr. M. Csizmadia Béla : Magyar fejlesztésű és gyártású, háztartási méretű szélerőműcsalád - Hazai szelek
23-25.
2015. január-februárGépészmérnökképzés a Kaposvári Egyetemen (hír)7.
 2014. évi Botka-díj  (hír)41.
 2014. decemberA járműiparnak képeznek mérnököket Miskolcon  (hír)5.
 2014. novemberRozsnyai Gábor : Egy innovatív hazai buszcsalád - Indulhatunk!18-20.
 Balogh Imre : Vasúti nyomtávváltó rendszerek - Gördülékenység
45-47.
 Koszorúzás Botka Imre emléktáblájánál  (hír)53.
 Gépészeti továbbképzési nap (hír)53.
2014. októberDr. Anisits Ferenc : Mérnök mint menedzser – lenni vagy tenni? - Professzionális menedzsment28-30.
2014. augusztus-szeptemberKamarai tanúsítás  (hír)5.
 Rozsnyai Gábor : Huszonöt éves a TDI43-45.
2014. június- júliusDr. Szilágyi Zsombor : Mezőgazdasági melléktermékek erőművi felhasználása - Lágyszárú tüzelő36-37.
2014. májusLengyel Viktor : Magyar módszer Ománban - Lehalkítják az ipari zajt20.
 Puli Space Technologies - Magyar Pulit a Holdra!30-31.
 Balogh László : Zajcsökkentés házilag - A buhera ára32-33.
 Geotermikus energia – Hőszivattyúzás           (könyvajánló)50.
2014. áprilisHigh-tech aluhab - Miskolcról a világűrbe25-26.
2014. márciusNyugat-Pannon igazgatói kerekasztal a tervezett szombathelyi mérnökképzésről - Rugalmas alkalmazkodással36-38.
2014. februárTehetséggondozás és a gyakorlati kompetenciák segítése az Óbudai Egyetemen - Hallgatók játszóterei40-42.
2014. január--